„Experienta Educationala Mai Buna:Proiectul de Practica”

  1. INFORMAȚII PROIECT

Obiectivul general: "Implementarea unor programe de învățare la locul de muncă eficiente, care să răspundă nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii la nivel regional și local".Acesta reprezintă o inițiativă deosebit de importantă și valoroasă în contextul educațional actual. Acest obiectiv se încadrează într-un cadru mai larg, al Programului Educație și Ocupare 2021-2027, și are la bază obiectivul specific ESO4.5, care vizează "Îmbunătățirea calității, a caracterului incluziv, a eficacității și a relevanței sistemelor de educație și formare pentru piața muncii, inclusiv prin validarea învățării non-formale și informale, pentru a sprijini dobândirea de competențe-cheie, inclusiv de competențe de antreprenoriat și digitale, precum și prin promovarea introducerii sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie (FSE+)". Obiectivul general reprezintă o perspectivă amplă și complexă asupra educației și formării profesionale, având ca scop fundamental îmbunătățirea acesteia în mai multe direcții cheie. Obiectivul general contribuie la realizarea obiectivului specific al programului și va genera un efect pozitiv pe termen lung. Contribuția proiectului la obiectivul specific al programului (ESO4.5):1. Creșterea calității învățământului profesional și tehnic:Proiectul își propune să dezvolte și să implementeze programe de pregătire practică eficiente, care să ofere elevilor oportunități de învățare de calitate. Aceste programe vor fi adaptate nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii, asigurându-se că elevii dobândesc competențele necesare pentru a deveni profesioniști competenți și competitivi. 2. Promovarea incluziunii:Prin abordarea incluzivă, proiectul va asigura că elevii din diverse medii sociale și culturale au acces la învățământul profesional și tehnic de calitate. Se vor lua măsuri pentru a elimina barierele de acces și pentru a oferi sprijin suplimentar elevilor cu nevoi speciale sau provenind din medii defavorizate.3. Dezvoltarea competențelor-cheie:Proiectul se concentrează pe dezvoltarea competențelor-cheie, inclusiv competențe de antreprenoriat și digitale. Elevii vor fi pregătiți pentru cerințele unei lumi în continuă schimbare, în care competențele tehnologice și antreprenoriale sunt din ce în ce mai importante.4. Promovarea formării duale și a sistemelor de ucenicie:Proiectul va contribui la promovarea și implementarea sistemelor de formare duală și a sistemelor de ucenicie, oferind elevilor ocaziade a învăța și de a dobândi experiență practică în mediul de lucru real. Aceasta va facilita tranziția lor de la școală la muncă și îi va pregăti pentru cariere de succes.Acest proiect se axează pe elevii din ultimii ani de studiu, urmărind să-i pregătească pentru piața muncii și să stimuleze competitivitatea economică. Se vor alege elevii prin selecție riguroasă, bazată pe nevoile specifice, ca parte a procesului de finanțare. Participanții vor urma un program de stagii practice, în concordanță cu cerințele industriei, pentru a-și dezvolta abilitățile necesare succesului profesional.Grupul țintăcentral al proiectului îl reprezintă 252 de elevi ai liceelor partenere, distribuiți în specializări distincte: Tehnician în gastronomie • Ospătar(chelner) vânzător în unități de alimentație • Bucătar • Tehnician în activități economice • Tehnician în activități de comerț • Tehnician în industria alimentară • Tehnician în protecția plantelor • Tehnician în agroturism • Tehnician controlul calității produselor agroalimentare.Membrii Grupului țintă (252 elevi) provin din județele Bacău și Dolj:

  • 126 elevi (în doi ani) ai Liceului Tehnologic „Dumitru Mangeron"Bacău – vor efectua stagii de pregătire practică la agenți economici din județul Bacău
  • 126 elevi (în doi ani) ai Liceului Tehnologic „Petre Banita", județul Dolj - vor efectua stagii de pregătire practică la agenți economici din județul Dolj.

Aceștia vor fi împărțiți în serii cu un număr maxim de 14 elevi, pe parcursul a 2 ani de implementare a proiectului.Elevii vor fi coordonați de tutori de practică, ce pot fi:

  • Profesori cu studii superioare și pregătire în domeniul economic cu experiență în coordonarea stagiilor de pregătire practică a elevilor ce urmează să obșină o calificare profesională, nivel 3 și 4;
  • Persoane desemnate din cadrul agentului economic – partener, pentru efectuarea stagiilor de pregătire practică, persoane care trebuie să aibă studii de specialitate și experiență în coordonarea stagiilor de practică ale elevilor.
Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.